教員紹介
ウォーカー リチャード
ウォーカー リチャード

Walker Richard John

職名 講師
研究科 ---
学部 外国語学部
学科 外国語学科
学歴
  • ・アストン大学(英国)TESOL修士課程 修了
  • ・デ・モントフォート大学(英国)基礎教授法City & Guilds認定コース 修了
  • ・コベントリー・テクニカル・カレッジ(英国) TESOLロイヤルトリニティ証明取得コース 修了
  • ・ハル大学(英国)東南アジア研究及び言語学部 卒業
取得学位
  • ・MSc(Masters)in TESOL(Aston University,Birmingham,UK)
主要経歴
  • ・麗澤大学外国語学部 非常勤講師
  • ・芝浦工業大学 非常勤講師
  • ・カリタス女子短期大学 非常勤講師
  • ・明治学院大学 非常勤講師
学術論文
  • ・Screen versus Paper   The 2016 PANSIG Journal.  単著  (2017)
  • ・Confessions of a Collaborator – Part 2  Between The Keys 24 (2)  単著  (2016)
  • ・Three Steps Toward Authenticating the Practice and Research of  Extensive Reading at a Japanese University  Proceedings from the  Third World Extensive Reading Conference, Dubai. UAE.  単著  (2016)
  • ・Literary Media Theory Adapted to Improve Media Literacy   Lit Matters: The Liberlit Journal of Teaching Literature 2   共著  (2016)
  • ・Patterns and Meanings in Discourse: Theory and Practice in Corpus-Assisted Discourse Studies  Reitaku University Journal, 98.   共著  (2016)
  • ・Peculiarly Mancunian  Reitaku Review 21  単著  (2015)
  • ・Snapshots towards 1Malaysia?  Reitaku University Journal 97    単著  (2014)
  • ・Assessing the Criterion  Research Reports of Shibaura Institute of Technology (Social Sciences and Humanities) 47.1   単著  (2013)
  • ・Further Investigations in Teaching Content Based Instruction.    Research Reports of Shibaura  Institute of Technology (Social Sciences and Humanities) 46.1   単著  (2012)
  • ・Native Language Laughter Transfer?  Reitaku Journal of Interdisciplinary Studies 19.2   単著  (2011)
その他の業績
  • ・Mixed-media ER? Discoveries upon integrating paper-based and Fourth World Extensive Reading Conference. Toyo Gakuen University. August 5, 2017  単著
  • ・ Multimodality And "The Song": Exploiting Popular Song in The  University Classroom.  The PanSIG 2017 Conference                 Akita International University, 20th May 2017.    単著
  • ・From Creation to Evaluation: Where to Go Now?  The PanSIG 2017 Conference. Akita International University. 20th May 2017   共著
  • ・XReading and its Self-Access Learning Potential, The JASAL Annual Conference.  Kobe. 10 December, 2016    単著
  • ・Perceptions of Screen versus Paper-Based Reading in Four Supplementary Extensive Reading (SER) Programs.  May, 2016   単著