ウォーカー リチャード
ウォーカー リチャード (Walker, Richard John)
職名
准教授
学部
外国語学部
学科
外国語学科
学歴

・アストン大学(英国)TESOL修士課程 修了
・デ・モントフォート大学(英国)基礎教授法City & Guilds認定コース 修了
・コベントリー・テクニカル・カレッジ(英国) TESOLロイヤルトリニティ証明取得コース 修了
・ハル大学(英国)東南アジア研究及び言語学部 卒業

取得学位

MSc(Masters)in TESOL(Aston University,Birmingham,UK)

主要経歴

・麗澤大学外国語学部 非常勤講師
・芝浦工業大学 非常勤講師
・カリタス女子短期大学 非常勤講師
・明治学院大学 非常勤講師

学術論文

・Multimodality and "The Song": Exploiting Popular Song in the University Classroom. The 2017 PANSIG Journal 単著(2018)
・Mixed Media: Discoveries Upon Integrating Paper-Based and Screen-Based Supplementary Extensive Reading(SER)Programs. Proceedings from the Fourth World Extensive Reading Conference 単著(2018)
・Screen versus Paper. The 2016 PANSIG Journal.  単著(2017)
・Confessions of a Collaborator – (Part 1 and) Part 2. Between The Keys 24(2) 単著(2016)
・Three Steps ... in an Extensive Reading Program. Proceedings from the
Third World Extensive Reading Conference.  単著(2016)
・Literary Media Theory Adapted to Improve Media Literacy. Lit Matters: The Liberlit Journal of Teaching Literature 2 共著(2016)
・Patterns and Meanings in Discourse: Theory and Practice in Corpus-Assisted Discourse Studies Reitaku University Journal, 98. 共著(2016)
・Peculiarly Mancunian. Reitaku Review 21 単著(2015)
・Snapshots towards 1Malaysia? Reitaku University Journal 97 単著(2014)
・Assessing the Criterion. Research Reports of Shibaura Institute of Technology (Social Sciences and Humanities) 47.1 単著(2013)

その他

・An A to Z of Popular Music: A Multimodal Approach. 単著
・Conversation Analysis of Student Discussions in the EFL Classroom. The PanSIG 2018 Conference. Toyo Gakuen University. 共著
・Mixed-media ER? Discoveries upon integrating paper-based and
Fourth World Extensive Reading Conference. Toyo Gakuen University. August 5, 2017. 単著
・ Multimodality And "The Song": Exploiting Popular Song in The University Classroom. The PanSIG 2017 Conference Akita International University, 20th May 2017. 単著
・From Creation to Evaluation: Where to Go Now? The PanSIG 2017 Conference. Akita International University. 20th May 2017/ 共著
・XReading and its Self-Access Learning Potential, The JASAL Annual Conference. Kobe. 10 December 2016. 単著
・Perceptions of Screen versus Paper-Based Reading in
Four Supplementary Extensive Reading (SER) Programs. May, 2016. 単著